.
Zgodovinsko, romantiÄno tragedijo Viljem Ostrovrhar je leta 1894 spisal  Anton Medved (1869-1910), duhovnik, pesnik in dramatik. Po mnenju nekaterih je Viljem Ostrovrhar njegovo najveÄje delo.
O njem so raziskovali in pisali med drugimi tudi dr. Anton Slodnjak,dr. Emil Cesar  in Ivan Sivec (Slovenske Novice, 23.5.2009). Povzemamo besede slednjega (ta pa v veÄji meri navaja dr. Cesarja).
»Pesnik in dramatik Anton Medved se je rodil leta 1869 v Kamniku, tamkajÅ¡njemu meÅ¡Äanu in obrtniku. Po Å¡tudiju bogoslovja v Ljubljani je kot kaplan in ekspozit služboval v ljubljanski Å¡kofiji. Umrl je kot župnik na Turjaku. Objavil je dva zbornika Poezij (1906, 1910); zgodovinske tragedije: Viljem Ostrovrhar (1894), Kacijanar (1895, predelana 1910), Za pravdo in srce (1896, predelana 1907) ter drame in veseloigre: Krivica in dobrota (1910), Na odru življenja (1902), Na ogledih (1903), Cesar Friderik na Malem gradu (1908), Posestrimi (1905) itd. Uredil je izbrano delo Simona GregorÄiÄa (1908) in Slovenske legende (1910), oboje z ilustracijami Antona Koželja.
Je eden tistih dramatikov, ki je doživel veliko uprizoritev. Tudi danes prenekatero amatersko gledaliÅ¡Äe rado postavi na oder kakÅ¡no od njegovih dram. Med njimi najpogosteje Za pravdo in srce, kjer sta hkrati prikazani zgodovina in ljubezen, dogajanje pa v Äas kmeÄkih uporov.
S posebno voljo, da Slovenci dobimo zgodovinsko tragedijo, je pisal svoje prve drame. Za vse pesnitve je bilo treba podrobnega zgodovinskega Å¡tudija; trem velikim tragedijam se pozna, da je pesnik bodisi iz Å¡ole bodisi iz zasebnega prouÄevanja imel pred oÄmi posamezna Shakespearova, Goethejeva in Schillerjeva dela. Tako je Medved slovensko zgodovinsko tragedijo snoval ob znanih svetovnih zgledih.
Vsekakor je eden najveÄjih slovenskih dramatikov pa tudi lirskih in epskih pesnikov. Na njegovo žalost pa je za njim nastopila moderna, ki je bila veliko bolj agresivna in izrazitejÅ¡a v vseh pogledih, zato je Medved nekako ostal v njeni senci, Äeprav je pravi most med prejÅ¡njim ustvarjanjem in moderno.
Bil je nadvse zanimiva in verjetno tudi preveÄ obÄutljiva duÅ¡a. V duhovniÅ¡kem poklicu ni bil nesreÄen, ga pa je moÄno prizadelo, ko mu Å¡kof ni dovolil nadaljnjega Å¡olanja v Vatikanu, kar ga je zaznamovalo za vse življenje. ObÄasno se je vdajal pijaÄi – vÄasih je to skupaj trajalo 14 dni – potem pa je spet veÄ mesecev abstiniral. In ustvarjal.
Kot sin kamniÅ¡kega obrtnika – sodarja – se je s pesmijo zelo duhovito obrnil tudi na oÄeta. Ena najbolj znanih gazel pravi: »Jaz delam ode, vi delate sode, moj oÄe. / Nikomur menda ne delava Å¡kode, moj oÄe. / Za sode je treba dokaj vina, nekoliko vina tudi za ode, moj oÄe.«
ÄŒeprav se je zapisal duhovniÅ¡kemu poklicu, je imel hÄerko Kristo z uÄiteljico in pesnico Kristino Å uler. Smrt pri 41 letih je menda pospeÅ¡il eden od njegovih nasprotnikov, ki mu je javno zagotovil, da bo razkrinkal njegovo zasebno življenje. Seveda je imel v mislih predvsem nezakonsko hÄer.
Medved je bil res nadvse zanimiva in rahloÄutna oseba, vredna spomina, zanimivo pa je, da je znal vedno pogledati na svet tudi skozi svetla oÄala. Znan je odgovor ogorÄenemu oÄetu, ki ga je v pismu spraÅ¡eval, ali je sploh Å¡e Älovek, ko pa se tako Äudno vede. Dejal je: »Kot Anton sem Älovek, kot Medved zverina, to je odgovor vaÅ¡ega sina.«